+45 28 56 23 69 hd@soundlab.dk

Case: Trip Trap

Trip Trap – instorelyd mm.

TRIP TRAP DENMARK A/S designer, udvikler, markedsfører og sælger havemøbler, entrémøbler og boligtilbehør til kvalitetsbevidste kunder. Produkterne sælges gennem et stigende antal førende møbelhuse og isenkræmmerkæder i Danmark og i udlandet.

Trip Trap havde igennem længere tid overvejet at bruge lyd til at skabe den rette sommerstemning i butikkerne, og formidle det gode udeliv til kunderne. Soundlab blev kontaktet og indkaldt til møde for rådgivning og samarbejde. Efter et par møder blev Soundlab sat på opgaven, og vi gik i gang med at lave naturoptagelser fra det danske sommerland, ud fra en nøje tilrettelagt drejebog.

Optagelserne er produceret til et samlet lyddesign som skal afspilles i butikkerne beliggende i København, Hørsholm, Roskilde, Køge og Aalborg. De besøgende i disse butikker bliver præsenteret for lyde fra haven, såsom fugle fløjt, springvand, børn der leger, husdyr, bier, fluer, haveredskaber i arbejde, en forfriskning der nydes samt bål og guitarspil. Herefter hører man lydstemninger fra skoven, søen, åen, heste der galoperer, skovarbejdere der fælder træer, lyde fra tivoli, en tur til stranden, bølger der skvulper, måger, strandgæster der leger i vandkanten, bål på stranden, sommerregn og torden.

Sommerlydene har fået meget positive tilbagemeldninger fra kunderne og givet anledning til en sjov og imødekommende dialog mellem kunder, personale og leverandører.

Det er meningen at udvalgte dele af sommerlydene skal kunne downloades som ringetoner indefra Trip Traps hjemmeside. Udover lyddesign i butikkerne og ringetoner, har vi også produceret ventemusik til Trip Traps telefonomstilling. Ventemusikken bygger videre på naturlydene som har fået tilført groovy rytme og behagelige harmonier, med formål at give kunden en god lydoplevelse mens de venter på at snakke med en ansat.

Som en integreret del af ventemusikken har vi også produceret et Trip Trap lydlogo, som afspilles adskellige gange undervejs i musikken, og skaber genkendelighed. Lydlogoet har vi også produceret adskilt fra ventemusikken, med henblik på at det kan stå alene ved brug i fremtidige radio- og tvspots, således at forbrugeren kan nikke genkendende til Trip Trap som afsender.

Flere Cases

0